Το πρόγραμμα βασίζεται στην ανάγκη να τονίσει την ανάγκη για ποιοτική παιδαγωγική κατάρτιση σε μια νέα τεχνολογικά ψηφιακή εποχή, όπου η εκπαίδευση έχει λιγότερη σχέση με την παθητική αναπαραγωγή πληροφοριών και έχει να κάνει περισσότερο με την ανάπτυξη δημιουργικότητας, κριτικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων.
Όσον αφορά την εκπαίδευση ενηλίκων, αυτές οι εκτιμήσεις γίνονται ακόμη πιο αναγκαίες. Πολλές φορές, η εκπαίδευση ενηλίκων θεωρείται ως λιγότερο σημαντική εκπαίδευση που αφορά τους μη ευαισθητοποιημένους μαθητές και με υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης. Οι περισσότεροι από τους εκπαιδευόμενους που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε πολιτισμικό, οικονομικό και οικογενειακό περιβάλλον τείνουν να αποκαλύπτουν περισσότερες ακαδημαϊκές δυσκολίες, οι οποίες έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια.
Ο κύριος στόχος αυτού του έργου είναι η βελτίωση της εκπαίδευσης ενηλίκων με τη χρήση νέων παιδαγωγικών εργαλείων, σε συνδυασμό με την τεχνολογία για τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ταυτόχρονα για την εξασφάλιση μεγαλύτερης ελαστικότητας στη μάθηση και υψηλών ποσοστών παραμονής στο σχολείο.
Για να ανταποκριθεί στην ανάγκη αυτή, το σχέδιο στοχεύει στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός συνδυασμένου προτύπου εκπαίδευσης (πρόσωπο με πρόσωπο εκπαίδευση) με βάση τα Παιχνίδια και την Παιχνιδοποίηση για εκπαιδευτές που εργάζονται με ενήλικες εκπαιδευόμενους. Το μοντέλο εκπαίδευσης που προτείνουμε είναι, από μόνο του, γοητευτικό παιχνίδι. Αποτελείται από μια ακολουθία μαθημάτων για να δημιουργηθεί μια διαφορετική εμπειρία μάθησης.
Κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών συναντήσεων μέσω των παιχνιδιών οι χρήστες θα έχουν (Seaborn and Fels, 2014):
(i) Σημεία (αριθμητικές μονάδες που υποδεικνύουν πρόοδο),
(ii) Σήματα (οπτικά εικονίδια που υποδηλώνουν τα επιτεύγματα)
(vii) Ανταμοιβές (απτά, επιθυμητά αντικείμενα) και Ρόλους (τα οφέλη που προκύπτουν από την εξέλιξη),
(iv) (στοιχεία που παίζουν ρόλο χαρακτήρα).
Όλα αυτά τα στοιχεία του παιχνιδιού σε όλες τις ατομικές προκλήσεις και τις εργασίες σε ομάδες, επειδή η συνεργασία είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της Παιχνιδοποίησης.
Θέλουμε να αναπτύξουμε ένα καινοτόμο παιδαγωγικό σενάριο που να επιτρέπει στους εκπαιδευτές μας να βιώσουν νέες στρατηγικές κατάρτισης, οικοδομώντας τις γνώσεις τους, δημιουργώντας έναν αυτο-προβληματισμό που είναι θεμελιώδους σημασίας για τη διαδικασία διδασκαλίας.
Πιστεύουμε ότι το καινοτόμο παιδαγωγικό σενάριο που αποτελεί τη βάση της Παιδαγωγικής μάθησης και της Παιχνιδοποίησης είναι αυτό που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει κανείς τις προκλήσεις της εκπαίδευσης σε αυτή τη νέα εποχή και να συμπεριλάβει και τους ενήλικες εκπαιδευόμενους, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες τους.
Επιθυμούμε επίσης να εξοικειώσουμε άλλους εκπαιδευτές (που δεν εμπλέκονται άμεσα στο έργο από την αρχή) με τις νέες παιδαγωγικές δεξιότητες, να πάρουν μέρος, να συμμετάσχουν και να χρησιμοποιήσουν την εικονική πλατφόρμα. Αυτοί οι εκπαιδευτές θα κληθούν να συμβάλουν στη βελτίωση του μαθήματος και επίσης να προβληματιστούν σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αυτό το μάθημα μπορεί να ενσωματωθεί στη γενική εκπαιδευτική τους διαδικασία.
NEWSLETTER N.1 Φεβρουάριος 2019
NEWSLETTER Ν.3 Οκτώμβριος 2019
NEWSLETTER Ν.4 Δεκέμβριος 2020